Thursday, October 21, 2010

Suatu Penantian

 Salam,
aku masih belum check lagi result final exam sem1
dan aku masih mahu menulis kat blog aku nih
sebab aku ttau nk express feeling aku skrg nih.. huhu


okayh, aku belum cerita lagi kan (?) life aku kat 
Centre for Foundation Studies International Islamic University of Malaysia
ceh, saje tulis panjang2 bg glamor sket haha..
dah2.. ape aku merepek nih..

So, bermulalah campus life aku kt Pusat Asasi nih..
Semester 1,
bagi aku...bolelah...
byk gak peristiwa suka & duka aku timba dari tmpt nih..
semuanya masih baru bg aku..

sistem Universiti ngn sistem SBP mmg laen gle..
selama nih aku slalu kena suap je ngn guru2 Integomb,
datang kelas cikgu bg sume..
aku just dtg skola and..
follow the flow..
semua nya dah diprogram.

thanks to all my beloved school teacher.. 
miss you'll a lot..
jasa mu sgt2 dikenang..
x dpt balas jasa diorg..
usaha mrk mmg x setanding dgn usaha2 pelajar sebenarnya...
klu tanpa bantuan, panduan, dan nasihat mrk
x mungkin batch Excell9 bole dpt 3rd place terbaik SPM 2009.



Sekarang kt U,
ade Quiz la
tutorial la
ade Carry Mark la..
kena jga pointer CGPA la..
usaha sendiri2..
klu usaha lebih dpt lebih..
dan sebaliknya..

disiplin jaga la sendiri..
mana ade guru HEM, mane ade sistem Merit 
mane ade sistem mata Rumah
mane ade Pengawas nak amek nama..
ada la Guard kt U nih, tapi pandai2 la ye..hehe
klu jumpe, cpat2 laa hiding kt member2 yg besar2.. haha
Luckily, size aku nih xde la besa mane..

Jadi, diharap utk Sem2 nih lebih baik dari Sem1,
sebab byk pengalaman yg manis dan (agak) pahit aku dah terima..
so, kena lah buat muhasabah diri..


Ya Allah, 
bantu la HambaMu
dalam perjalanan  menuntut ilmu
untuk mencari keredhaanMu
untuk melepaskan diri dari belenggu kejahilan
untuk lebih mengenal siapa penciptaku
untuk mengenal siapa diriku
untuk mengenal erti sebenar kehidupanku
untuk mencapai cita2 murni ku
untukku berbakti kpd 
Islam agamaku
Melayu bangsaku
Malaysia tanah airku
Mohd Iskandar bapaku
Norbaeyah ibuku
keluargaku
dan juga diriku.

Sesungguhnya Engkaulah yg Maha Mengetahui apa yg terbaik utk hambaMu



*1.14pm, dalam bilik, berseorangan, atas kerusi, depan laptop atas meja, perlukan makanan *lapar!, otw nak check result final exam Sem1. -The End-

No comments:

Post a Comment

create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!