Sunday, October 10, 2010

i did something today! ^^

Salam, post ke-2 aku.. 
hehe cam best gak blogging nih..
ni la conversation aku ngn haikal.. 
die tgh down coz esok nk exam n x bca pape lg..
so aku comment la kt post die :


 then, to solve this conflicts aku pon private message die, senang sket..
Between Haikal Agong and You
Azwan Asyraf October 10 at 4:11pm
salam..^^hey bro,plz read this first :

"Katakanlah (wahai Muhammad): Wahai hamba-hamba-Ku yang telah melampau batas terhadap diri mereka sendiri(dengan melakukan perbuatan >maksiat<),
"janganlah kamu berputus asa" dengan rahmat Allah,
kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa, sesungguhnya Dialah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani" (surah Az-Zumar:53)

remember what Allah has said to us, "don't ever give up" my fren!
put ur greatest trust in Him. don't ever look back. think positive! always raise ur hand n pray even u hve sinned too much..becoz Allah sendiri dah bg tau kt kte dlm Quran.

"Dan Tuhan kamu berfirman:
Berdoalah kamu kepada-Ku nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang "sombong takbur" daripada beribadat (berdoa kepada-Ku) akan masuk neraka jahanam dalam keadaan hina (Surah Ghafir: 60).

then, Allah kte org islam sume strong, mne lembik2..

"Janganlah kamu "berputus asa" dari rahmat serta pertolongan Allah. Sesungguhnya tidak berputus asa dari rahmat dan pertolongan Allah itu melainkan kaum yang kafir”. (surah Yusuf: 87)

aku pun wat byk gk silap..dosa..maksiat.. aku fhm prasaan ko.. tapi pd pndgan aku..

Allah tu kn Maha Pengasih n Penyayang kt sume hamba-Nya. even Allah syg gk non-muslims..

Allah-lah yang mencipta kita..sure Dia tahu kelemahan diri kita. Senang dipengaruhi oleh >nafsu dan >syaitan.

Yang penting keikhlasan dan keyakinan kita terhadap kasih sayang Allah. ko kne yakin.. Allah still syg kt ko..

Kalau kita betul-betul yakin dan ikhlas bertaubat, x mungkin la Allah tidak membantu kita.. alrite? dun give up okayh!?

i believe u CAN bro.. aku knal ko dah lama dah.. kadang2, ko ade lupe2.. bese la tuh.. kdang2 ko baik gak.. slalu tolong aku.. drive sume.. aku un x baik cam ko.. haha

ok dun stress2,
note! "failure is a mother of all success.."
plus, most people in this world learn A LOOOT from their >stupid<mistakes..

SO, good luck in ur EXAM! ^^
May Allah bless our life even we feel its sucks sumtimes.. :))

weh, bye aku nk trus kn holidays aku lg 2 weeks nih..hehe
salam..
Haikal Agong October 10 at 4:26pm Report
thnks bro. apreciate it. ;)


Ok, that's all for today. May Allah forgive our sins.. InshaAllah. Salam.. 

No comments:

Post a Comment

create your own banner at mybannermaker.com!
create your own banner at mybannermaker.com!